2016. március 30., szerda

Neked mi az üzemanyagod?

Még véletlenül sem biztatlak arra, hogy mindenféle meggondolás nélkül gyere velem.
Ami nálam működik, lehet neked nem jó, nem vagyunk egyformák.
Figyeld meg magad, s jó eséllyel kiderül, hogy neked mi az az élelmiszer ami a legtöbb energiát adja.

Akár tehetsz egy próbát is.
Két remek reggelit hozok példának:
Ha reggel megeszel két tükörtojást sonkával, kenyér nélkül, ez meddig elég, hány óra múlva éhezel meg?
A másik finom reggeli, zabkása, valamilyen gyümölccsel, mikor éhezel meg utána?

Én elárulom a két tükörtojással simán kibírom ebédig, míg a zabkása után egy óra-két múlva már azon jár az agyam, mit lehetne enni. Nálam a szénhidrát még további szénhidrátokat követel, és nincs megállás. Egy alma után fél óra múlva ölni tudnék valami kajáért.
Az én üzemanyagom a fehérje (sok zöldséggel támogatva). Erre én a magam megfigyeléséből jöttem rá, s három éve ezen elv segítségével szabadultam meg 18 kilótól (amitől, most megint szeretnék megszabadulni).
A múlt héten találtam rá egy oldalra, ahol majd minden elméletem igazolást nyert, itt egy teszttel te is kiderítheted te milyen típusba tartozol, a szénhidrát, vagy a fehérje a legjobb neked.
Igaz, hogy e teszt szerint is, és a paleó étrend szerint is a tejtermékektől is hízom, de abból nem engedek, imádom a sajtot, tejfölt, túrót, joghurtot, és az előző sikeres fogyásom is erősen támogatták, szeretem őket, nálam maradnak. Ugyanígy vagyok a hüvelyes zöldségekkel, bizony kell nekem a bab, a borsó, a csicseriborsó, és hummmm a kukorica... és kávét is iszom, bocs (cukor nélkül, mindigis így szerettem)
Ami még fontos a sok víz, legalább 2 l egy nap,, ásvány, bubis, nem bubis, én még a csapvizet is favorizálom, nálunk jó, de tudom, hogy nem mindenhol, így nézz utána. Teák: gyógynövény, gyümölcs, vörös, zöld, fekete (ritkán, nincs vele bajom, de valamiért nem annyira kedvenc)

Gyorsan hamarjában le is rajzoltam az én ételpiramisom.


Alapesetben nem szeretek főzni, de amikor diétázom, és használnom kell a fantáziám, akkor élvezem.
Mivel itthon dolgozom, ezért sokszor két ecsetvonás között kell elkészülnie az ételnek, ezért lehetőleg semmit sem bonyolítok túl, van már az étlapomon pár finom "bármennyit ehetek belőle" típusú fogás. Mert azt nem tagadom, imádok enni.

4 megjegyzés:

  1. Én reggelre valamilyen ch minuszos péksüteményt eszek laktózmentes tejes kávéval. Ez bőven kitart ebédig. Ezeket többnyire én sütöm magas rost és alacsony ch tartalmú lisztekből. Eritrittel, szteviávalv édesítem az életem. Ebédre valami saláta és husi, uzsonnára szintén sk cukormentes édesség,vagy kesudió, alma, vacsira sajt vagy túró. Mostanában a kókuszkockára vagyok rákattanva. Ez mandulalisztes piskóta, kókuszolaj, édesítő, kókusztej és kakaó, meg egy kanál méz. Ízre pont olyan mint a hagyományos, de ch alig van benne. Este is lehet enni, de akkor már nem szoktam. De enélkül nem bírnám ki, én nagyon édesszájú vagyok.

    VálaszTörlés
  2. Én szerencsére nem vagyok édesszájú, inkább a sós ropogtatnivalók az elcsábuláson tárgyai. Most egy hónapja tartom szépen ezt a diétát, még nem volt édesség utáni ölhetnékem, a tejbezabit, a banános palacsintát szeretem, egyenlőre ezek meg a joghurt aszalt szilvával kielégítette a néha feltörő édességet ehetnékem. A múltkor csináltam zabos palacsintát, ami végül, zöldséges, sonkás rakott palacsintaként végezte, és hihetetlenül finom lett, ezt majd elmesélem. Nálam a nap fénypontja, a tükörtojásos reggeli, semmi flanc, egy szelet sonka és két tojás, most kávézom (egy bögre meleg híg lötty, ezt hívom annak), megiszom, aztán sütöm a tojáskáim. Ezzel szuperül elvagyok délelőtt. Délben én is általában, hús, sali, vagy valamilyen sütött, párolt zöldség. A vacsorám az nagyon változó, vagy megeszem az ebéd maradékát, vagy sajt zöldséggel, vagy gyümölcs, vagy joghurt.
    Az édesítőkkel bajban vagyok, a sztéviából folyékonyt vettem anno, és nagyon nem jött be, meg úgy összességében nincs egyikhez sincs túlzottan bizodalmam, még jó, hogy nem vagyok édesszájú, a méz néha rendben van. Szerencsére nem vagyok laktóz érzékeny, így a tejtermékek mellőzésének nem látom értelmét, szeretem őket, de azt be kell látnom a kávé ízlik kókusztejszínnel is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Édesítőből a sztevia és eritrit keveréke elég jó. A folyékon szteviát én olyan lendülettel dobtam a kukába, hogy csak na. De poralakban eritrittel viselhető. A Szafi fitt négyszeres erősségű cukorhelyettesítője ilyen, tényleg szívből ajánlom, de a Dia wellness szintén négyszeres erősségű cukorhelyettesítője még finomabb, az is sztevia és eritrit, és azt hiszem szukralóz van még benne, attól sokkal jobban hasonlít a hagyományos kristálycukorhoz, csak hűvösebb annál.
      A kávémba meg Norbi Lovely sweetjét csöpögtetem, az is a DW-s cukorhoz hasonló, csak ugye folyékony.
      Amit még észrevettem, hogy ha nem iszom meg a napi 3 liter (!) vizemet, akkor szó szerint leáll az anyagcserém, és napok alatt felmászik rám 2-3 kg. Ha a vízadag meg van, akkor szépen tudok fogyni, illetve egy idő után csak súlyt tartani. Én most épp határeset vagyok, 65-66 kg az ideális, és most épp 68 vagyok, tehát itt már csak dekák csúsznak le. A 3 liter víz pedig úgy értendő, hogy ez CSAK víz, ezen felül én még lehet hogy megiszok 1,5 liter teát, bekanalazok egy-két tányér levest, vagy iszok gyümölcslevet. A vízből legyen meg tisztán 20 testsúlykilogrammonként 1 liter. :)

      Törlés
    2. Köszi, utánanézek majd ezeknek a cukor helyettesítőknek. Rá kellett jönnöm, hogy én egyáltalán nem vagyok édesszájú, egy hónapja tartom ezt a diétát, de még nem kívántam semmilyen sütit. Teljesen kielégít az alma, banán, narancs.
      A víz nagyon fontos, én is észrevettem, igyekszem sokat inni. Most a zöld turmixok a kedvenceim: spenót (vagy bármi zöld) és gyümölcsök, vízzel összepépesítve.
      Az én álomsúlyom is 65-64 kg, még bőven van mit tennem érte, három éve sikerült, ezért a cél megnyugtatóan lebeg a szemem előtt :)

      Törlés