2016. március 31., csütörtök

Dobáld el útközben

Te mikor futsz?
Értem, a busz után.
Az nem lesz elég, de megnyugtatlak mostanában én még ennyit sem.
Akkor jó, együtt fogunk nyögni, levegő után kapkodni, 
urambocsá cifrákat mondani.
 illusztráció: Hokata

A futás hatékonyságát nem kell bizonyítanom. javítja az állóképességet, fokozza a tüdő oxigénfelvevő képességét, megelőzhetők a szív és érrendszeri betegségek, erősíti az izomrendszert, lassítja az öregedést, remek depresszió ellen, boldogsághormont szabadít fel…és melléktermékként megszabadít a fölös kilóidtól.
Mi kell hozzá?
Az elhatározásod.
Hú az nekem most nagyon megvan, emlékszem régen amikor futottam mennyire jó volt amikor már belejöttem, meg sem kottyant egy huzatra 6-7 km, kirobbanó formában voltam. Ja, és hihetetlenül megnőtt a kreativitásom, remek ötletek pattantak ki a fejemből. Csak a hülyeségemnek tudható be, hogy akkor abbahagytam.
Egy jó futó cipő.
Azt mondják ezen nem szabad spórolni. Én most egy 5 éves kiharcolt futócipővel rendelkezem, tudom jobb lenne, ha mezítláb futnék. Már gyűjtögetek egy újra, rajta van a szülinapi listámon. Pont ma gondoltam, hogy kiplakátozom, hogy lássa a család, nehogy má brillköves gyűrűt vegyenek.
Hetente háromszor fél óra.
Bár hol is laksz, mindenhol lehet találni helyet a futásra. Én szerencsés vagyok, mert egy lakóparkban lakom, középen park, körben az út 250 m (így a távot is tudom kontrollálni), igaz betonon futok, na de majd lesz jó cipőm hozzá.
 futóruha
igazából bármibe futhatsz, lényeg, kényelmes legyen, ne akadályozzon a mozgásban, s mindig az időjárásnak megfelelően öltözz.
+ luxuscikkek, esetleges fölös holmik, ki hogy gondolja:
fejhallgató,
én szeretek közben zenét hallgatni, dübörög az AC/DC, ezt a zenét annyira megszoktam, hogy ha meghallom valamelyik számot, gondolatban már futok is, kár, hogy így nem használ (közben horgolhatnék).
pulzusmérő
szeretnék, hogy tudjam, mikor égetem a leghatékonyabban a zsírt.
Most ezt úgy tudom valamennyire belőni, hogy olyan szinten „lihegősen” futok, hogy ha akarnék beszélgetni, tudnék.
stopper
ha nagyon kell, van az órámon is, de ha úgyis zenét hallgatsz a telefonodról, azon is van.

És jöjjön az edzésterv, puskázva a profiktól:

Az edzésterv minden héten 3 futóedzést, 3 pihenőnapot és 1 szabadon választható egyéb típusú mozgást, például biciklizés, úszás, aerobic, erősítés (vagy helyette igény szerint pihenést) tartalmaz. A futóedzéseknél található rövidítéseket a következők szerint kell értelmezni: a "8x: 1p futás-2p séta"  jelentése, hogy előbb egy percig fuss, majd utána két percig sétálj, és ezt a váltakozó futás-séta kombinációt ismételd meg nyolcszor egymás után. A futást laza, "beszélgetős"  tempóban végezd, azaz olyan tempót válassz, amely mellett képes lennél egy futótárssal beszélgetni.
Fontos, hogy a pihenőnapok és edzések sorrendjét betartva, az első hetekben a sérülések elkerülése érdekében ne fuss egymást követő napokon! A lábaknak ugyanis szükségük lesz a pihenőnapokra a regenerálódáshoz. Ugyanilyen fontos, hogy a futóedzések előtt 5-10 percig gimnasztikai gyakorlatokkal melegíts be, és az edzés végén 5-10 percen át nyújtógyakorlatokkal lazítsd ki megfáradt izmaidat. 



kép forrása
Hétfőn kezdjük?
(addig érleld a gondolatot)
.
A hétfő biztos menni fog :)

2 megjegyzés:

  1. Szia! Én is ezzel az edzéstervvel kezdtem. :) Télen nem futok...fázom. A héten szabin vagyok, szép idő van, nekilódultam. 3 km, de bele-bele gyalogoltam. Lesz ez még jobb is. Runkeeper-t ismered?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én meg a nagy meleget nem bírom, télen szerettem futni, még esőbe is, hóba meg maga a csoda, este, amikor megcsillannak a hópelyhek :) Szerintem közben egy kis séta nem gond, aztán egyre inkább elmaradnak. Tegnap én is lementem este, gondoltam előjátékozom, nem várok jövő hétig. Hát gyengus vagyok, mint a harmat, ezt teszi a seggen csücsülés, meg a döner, szóval hajrá :)

      Törlés