Oldalak

2016. június 28., kedd

Cukor nélkül - befőzés

 Nem tudok tuti tippet mondani, magam is próbálkozom. Nem vagyok egy rutinos lekvárfőző, de a tavalyi sikeres befőzésem után bátrabb lettem. Idén megpróbálkoztam a cukor nélküli eltevéssel, egyenlőre azt tudom mondani: majd az idő igazol... vagy sem.
A legfontosabbnak azt tartottam, hogy az üvegek maximálisan tiszták legyenek, így elmosogattam őket, majd a mosogatógéppel is egy max. hőmérsékletű programmal, és... (ne nevessetek) fazékba még ki is főztem az üvegeket.
A lekvárokat Dzsemfix-el (szuper, 3:1) főztem be. Szimpatikus, hogy a lekvárokat csak pár percig kell főzni, és így esélyes, hogy marad is benne valami vitaminféle, vagy "nyomelem" :)
Ezekbe most semmilyen cukrot nem tettem, és meg kell mondjam így is nagyon finomak lettek.

 Kaptam egy nagy vajling cseresznyét, gondoltam egy nagyot, és ezeket befőttnek tettem el, ez az első próbálkozásom. A szuper tiszta üvegben bízva semmilyen tartósítószert, és cukrot sem tettem bele. A kimagozott cseresznyékkel szorosan megtömtem az üveget, vizet öntöttem rá, rázártam a tetejét. Nagy vízzel teli fazékba állítottam az üvegeket, úgy, hogy az üvegek teteje alatt legyen a vízszint, majd forrástól számítva 20 percig főztem. A még forró befőtteket jól bebugyolálva, száraz dunsztba hagytam kihűlni.

 Készítettem címkéket is, igazi "nem eszem kenyeret" címke lett. Megosztom veletek is. Töltsétek le, és használjátok kedvetek szerint.
Idén tervezek még szilvalekvárt, és barackot is befőzni. A baracknál majd megpróbálom a 1:4 cukor helyettesítőt is bevetni.
Szép nyarat!
Kata

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése