Oldalak

2016. április 7., csütörtök

Rögtönzés- Zöldséges, sonkás gírosz cacikivel


Hirtelen ötletből született, s mivel finom lett, gondoltam megosztom veletek.
Ma nem ordított a fülembe semmilyen festési határidő, így mai napomat egy kis lazításra szántam, így gőzerővel elkezdtem kerámiázni (új szerelem). Talpig trutyósan eszméltem föl délben, hogy valamit enni, főzni kellene.
Hűtő, terepszemle, konklúzió- semmi sincs itthon. Ismerős? Hát én ezekért a rögtönzésekért szeretek fogyózni, amikor varázsolni kell. Persze ezt megtehetném máskor is, de a család nem mindig díjazza, ha rajtuk kísérletezem, nekik kell egy (hagyományos) mentőöv. Ebből viszont a lányzóm is önként és dalolva evett.

Ebben most a véletlenek szeszélyei szerint ezek vannak:
1 db padlizsán
3 db sárgarépa
1 db vöröshagyma
1 db cékla
2 db édesburgonya
1 db kápia paprika
kb. 20 dkg gépsonka
pár szelet bacon
2 ek. kacsazsír
gírosz fűszerkeverék
fahéj
cacikihez
tejföl
só, bors
foghagyma
uborka

A tepsibe beletettem a kacsazsírt (még szokom, most szeretném az olajat lecserélni, eddig minden finom volt vele). A hozzávalókat felkockáztam, s bele a tepsibe, rá a fűszerkeverék és a fahéj, összekevertem, a tepsire alufólia, s mehetett is az előmelegített (200 C°) sütőbe (alsó- felső légkeverés), fél óra múlva levettem a fóliát, s visszatettem pirulni.
A cacikit sokan joghurttal szeretik, én tejföllel, kinek mi jön be. Itt arányokat nem írtam, mert mindig, érzéssel csinálom.
Ez az adag bő négy személyre elegendő, de nem hiszem, hogy holnapra marad belőle. Tuti, hogy rájárok :)

ui: persze a teljesen húsos változat is nagyon rendben van, na de nem rizzsel!! Erre is van alternatíva, de erről majd máskor.

Mosolygós szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése